Günün Haberleri Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Künye İletişim Son Dakika Ekle RSS
 
 
     
 
 
  • Dolar
    7,4249
  • Euro
    8,9694
  • Altın
    412,3300
  • Bist-100
    1,4710
 

ANKARA

-3/9 °C
GÜNDEM SİYASET DÜNYA EKONOMİ KÜLTÜR & SANAT MAGAZİN SPOR TÜMÜ
  Elazığ'da sikke operasyonu  
 
  Konya'da sokaklar sessiz  
 
  Ağrı buza teslim oldu  
 
  Maltepe'de çöpleri İBB toplayacak  
 
  Meksika'da silahlı saldırı  
 
  Arjantin'de aşı ayrıcalığı protestosu  
'Efsane Cuma' indirimleri yüz güldürdü
 Efsane Cuma  indirimleri yüz güldürdü
 
ETİD Başkanı Emre Ekmekçi, bu yıl tüketicilerin sepet ortalamasının 350 TL olarak gerçekleştiğini ifade etti.
 
30 Kasım 2020 Pazartesi - 13:21

İstanbul

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, "Bu sene kampanya döneminde online alışverişe talep geçen seneye göre yüzde 110'un üzerindeydi. Tüm aya yayılan kampanya sebebiyle teknik aksamalar ve kargo aksaklıkları en alt seviyede yaşandı. Tüketicilerin sepet ortalaması bu sene 350 TL olarak gerçekleşti." dedi.

Ekmekçi yaptığı açıklamada, tüm dünyada yoğun taleple geride bırakılan Efsane Cuma indirimlerine ilişkin bilgi verdi.

Bu sene gelen yoğun talebe işaret eden Ekmekçi, kampanya döneminin hedefi tutturarak 30 milyar TL'ye ulaşacağını söyledi.

Ekmekçi, tüketicilerin pandeminin birinci dalgasıyla e-ticaretin yararlarını deneyimlediklerini anımsatarak, şunları kaydetti:

"Bu sene kampanya döneminde online alışverişe talep geçen seneye göre yüzde 110'un üzerindeydi. Tüm aya yayılan kampanya sebebiyle teknik aksamalar ve kargo aksaklıkları en alt seviyede yaşandı. Tüketicilerin sepet ortalaması bu sene 350 TL olarak gerçekleşti."

"Yeni pandemi tedbirleri ile birlikte online alışveriş, geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 25 artış gösterdi"

Pandeminin bu sene online alışverişe etkileri hakkında da değerlendirmede bulunan Ekmekçi, şu bilgileri verdi:

"Bu yıl tüm yıllardan farklı olarak indirimler tek güne sığdırmadan tüm haftaya ve aya yayıldı. Özellikle lojistik altyapıları üzerindeki yükü azaltmak, tüketici şikayetlerine, gecikmelere sebep olmamak için tüm kasım ayına yayılmış bir e-ticaret kampanya serisi gerçekleşti.

Ayrıca firmalar pandemi süreciyle lojistik altyapılarına yaptıkları güçlü yatırımlarla da bu döneme daha hazırlıklı girdiler. Alışveriş davranışları, yeni pandemi tedbirleri ile birlikte değişerek online alışverişte geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 25 artış gösterdi. İkinci dalgaya denk gelen yılın son iki ayında ise online alışverişe gösterilen bu yoğun talep ile kasım ve aralık aylarında 50 milyar TL gelir elde edilmesini öngörüyoruz."

"Elektronik ve moda kategorisi, liderliği bırakmadı"

En fazla talep gören ürün ve kategori hakkında bilgi veren Ekmekçi geleneksel olarak bu sene de elektronik ve moda kategorisinin liderliği bırakmadığını dile getirdi.

Ekmekçi, en çok artış gösteren kategorinin geçen seneye göre 5 kat artışla süpermarket kategorisi olduğunu bildirerek, bu sene özellikle okullarında kapanması ve evden çalışmanın da getirdiği etki ile okul malzemeleri, ofis ve çalışma malzemelerine geçen seneye göre 2 kat talep artışı gözlemlediklerini söyledi.

"Yoga ve pilates mat'ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artışı yaşandı"

ETİD Başkanı Ekmekçi, pandeminin etkisi ile evde spor yapmanın da unutulmadığını kaydetti.

Efsane Cuma indirimleri çerçevesinde spor ekipmanları, yoga ve pilates mat'ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artışı gözlemlediklerini belirten Ekmekçi, "En fazla alışveriş yapanlarda ev hanımlarının başı çektiğini söyleyebiliriz. Pandemi sebebiyle evde daha fazla zaman geçirmemiz sebebiyle, ev ihtiyaçlarına olan talep zirve yaptı." ifadelerini kullandı.

En çok alışverişin gerçekleştiği saat aralığının 21.00-22.00 arası olduğunu dile getiren Ekmekçi, bu yıl yapılan indirimlerin içeriğine ilişkin şu bilgileri verdi:

"Bu yıl indirimler geçen senelere benzer şekilde yapıldı. İndirim yapılan ürün sayısında ve kampanya sayısında geçen senenin 2 katı oranında çeşit sunuldu. Özel kampanyalar ile binek araçlar, motosikletler gibi özel ürünlerde de kampanyalar yapıldı.

Özellikle yanıltıcı reklamlar ve gerçek olmayan indirimlerin önüne geçilmesi için çok sıkı önlemler alındı. Fiyatların kampanya dönemi öncesi yükseltilip, daha sonra kampanyada sanki olandan daha fazla oranda indirim varmış gibi gösterim yapılmaması için otomatik sistemler kuruldu, şikayet mekanizmaları aktive edildi. Güven damgasının da geniş kapsamlı kullanıldığı bu yıl, tüketicilerin online alışverişe olan güveni arttı."

"Online'dan alışveriş tamamen tabana yayıldı ve gündelik hayatımızın bir parçası oldu"

Emre Ekmekçi, Kovid-19 tedbirleri kapsamında yeni alınan önlem ve hayata geçirilen kısıtlamalarla birlikte, online alışverişe yönelen tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını söz konusu platformdan karşılayabildiğini tecrübe ettiğini anlattı.

"Artık online'dan alışveriş tamamen tabana yayıldı ve gündelik hayatımızın bir parçası oldu." diyen Ekmekçi, "Geleneksel perakendecilerin AVM ve sokak mağazalardaki kayıp cirosunu telafi etmek için dijital kanallara ağırlık verdiğine ve dijital stratejileri geliştirmesine şahit oluyoruz. Bu yıl, sadece online e-ticaret platformları kadar, geleneksel markaların da e-ticaret'i ana gündeme almaları sebebiyle yüksek bir büyüme yaşandı." ifadelerini kullandı.

"Fiyatlar şişirme değil"

Ekmekçi, kamuoyunun kampanya döneminde şirketlerin fiyat şişirdiği yönündeki eleştirilerine de yanıt verdi.

Bu sene kampanya döneminin uzun süreye yayıldığını anlatan Ekmekçi, fiyatlarda şişirme olmadığının altını çizdi.

Ekmekçi, "Kampanyalar tüm aya yayıldığı için, kampanya dönemi fiyatı ve kampanyanın olmadığı gündeki fiyat normal olarak birbirinden farklı oldu. Kampanyanın geçerli olduğu gün ve hatta saate göre değişen fiyatlar, kamuoyunda yanlış bir algıya neden oldu. Oradaki fiyat şişirme değil, günlük ya da anlık kampanyalarla fiyatların düşmesi ve normal seviyeye çıkmasından kaynaklandı." bilgisini verdi.

AA


Bu haber 411 defa okunmuştur.

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
10 ayda 1 milyar doları aştı
 
UEFA'dan Ali Palabıyık'a görev
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
10 ayda 1 milyar doları aştı
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele sürecinde önemi artan ...
Kış lastiği değiştirme ücreti 60 liradan başlıyor
Şehirler arası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlarda zorunlu olan, özel ...
'Varlık barışı'nın kuralları belirlendi
Yurt dışında bulunan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye ...
TÜSİAD heyetiyle verimli bir toplantı oldu
Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, "İş dünyasının görüşlerini alacağımız ...
 
 
TCMB'nin resmi rezerv varlıkları ekimde arttı
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) resmi rezerv varlıkları, ...
Arsa satışları yüzde 20 arttı
Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, bu yıl arsa satışında ...
Hazineden 2,25 milyar dolarlık tahvil ihracı
Hazine ve Maliye Bakanlığının dolar cinsinden 2031 vadeli tahvilinde ihraç ...
Hamsi bolluğu yüzleri güldürüyor
Çeşitli illerden gelen balıkçı teknelerinin de yoğunlaştığı Sinop açıklarındaki ...
 
 
En fazla üretim linyitte gerçekleşti
Katı yakıtlarda eylül ayında en fazla üretim ve teslimat linyit kömüründe yapıldı.
Doğal gaz ithalatı eylülde yüzde 22,5 arttı
Türkiye'nin doğal gaz ithalatı eylülde 3 milyar 725 milyon metreküp oldu. ...
Kapasite kullanım oranı kasımda arttı
İmalat sanayisi genelinde kapasite kullanım oranı (KKO), kasımda bir önceki ...
TMSF Sembol Ambalaj'ı satışa çıkardı
Muhammen bedeli 48 milyon 200 bin lira olarak belirlenen Sembol Amabalaj ...
 
 
  FACEBOOK'TA ARENA
  GÜNÜN MANŞETLERİ
Selçuk: 1 günlük erteleme için özür dilerim

Selçuk: 1 günlük erteleme için özür dilerim

  FOTO GALERİ
Ankara’da sokağa çıkma kısıtlaması

Ankara’da sokağa çıkma kısıtlaması

  ÇOK OKUNANLAR
  ÇOK YORUMLANANLAR
  ANKET
     
 
Yargıya güveniyor musunuz?

Evet
Hayır

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
  •Haber
  •Güncel
  •Gündem
  •Siyaset
  •Dünya
  •Ekonomi
  •Sağlık
  •Kültür & Sanat
  •Magazin
  •Spor
 
 
  •Gündem
  •Sağlık
  •Komedi
  •Ekonomi
  •Yaşam
  •Dünya
  •Bilim ve Teknoloj
  •Kültür Sanat
  •Spor
  •Magazin
 
 
  •Gündem
  •Komedi
  •Bilim ve teknoloji
  •Ekonomi
  •Dünya
  •Yaşam
  •Magazin
  •Kültür sanat
  •Spor
  •Haber