Günün Haberleri Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Künye İletişim Son Dakika Ekle RSS
 
 
     
 
 
  • Dolar
    5,7845
  • Euro
    6,4316
  • Altın
    273,0910
  • Bist-100
    110.114,7000
 

ANKARA

1/9 °C
GÜNDEM SİYASET DÜNYA EKONOMİ KÜLTÜR & SANAT MAGAZİN SPOR TÜMÜ
  Antalya mavi bayrakta birinci  
 
  Medine ve Batum uçuşları başlıyor  
 
  Suikast hazırlığındaki terörist yakalandı  
 
  Marmara Bölgesi'nde sağanak uyarısı  
 
  Balıkçılar umduğunu bulamadı  
 
  Amazon Trump'ı hedef gösterdi  
​2 milyonu aşkın ürün satıldı
​2 milyonu aşkın ürün satıldı
 
Related Digital verilerine göre, bu yılki Efsane Cuma'da 2 milyon 265 bin ürün satıldı.
 
1 Aralık 2019 Pazar - 09:32

İstanbul

Related Digital'den yapılan açıklamaya göre, Related Digital, Efsane Cuma kampanyalarına ilişkin veriler sundu.

Efsane Cuma, dijital pazarlama dünyasına da damgasını vurdu. Efsane Cuma kampanyaları, geçen yıla oranla markaların satışlarında iki kat artış yaşanmasını sağladı.

Related Digital üzerinden yapılan e-posta pazarlama faaliyetlerinde de bu yıl artış yaşandı. 2018’de 930 olan e-posta kampanya sayısı, bu yıl 1220’ye ulaştı. 2018’de 65 milyon e-posta gönderilirken, bu yıl söz konusu rakam 92 milyonu buldu. Satın alınan ürün adedinde yüzde 45’lik artış yaşandı ve 2 milyon 265 bin ürün satıldı. Bu rakam geçen yıl 1 milyon 564 bindi.

Cep telefonundan bakıldı, bilgisayardan satın alındı

Related Digital’in verilerine göre, Efsane Cuma kampanyaları en çok satın almanın gerçekleştiği güne oranla 8 kat daha fazla satın alma getirdi. En çok sipariş verilen saat dilimi 00.00-01.00 olurken, en çok sipariş de 22-34 yaş aralığındaki kullanıcılardan geldi.

Kullanıcıların yüzde 75’i mobilden gelirken, satışların yüzde 60’ı bilgisayardan gerçekleşti.

Markaların cirosuna en çok etki eden kategoriler giyim ve kozmetik, ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları, beyaz eşya ve küçük ev aleti, bilgisayar ve aksesuarları oldu. E-postalarda en çok kullanılan kelime bu yıl da “indirim” oldu.

"Efsane Cuma için yaz aylarında çalışmaya başladık"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Related Digital Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Kılıç, aralarında Este Lauder, Ikea, GAP, Siemens, Turkcell, GarantiBBVA, Allianz’ın da bulunduğu çok sayıda ismin global çözüm ortağı olduklarını, Türkiye’de de Akbank, Boyner, Gittigidiyor gibi sektörünün önemli oyuncularına hizmet verdiklerini anımsattı.

Omnichannel (çoklu kanal) pazarlama platformu hizmetleri, yapay zeka destekli büyük veri analizi, segmentasyon, kişiselleştirme, pazarlama çözümleri ve ürün önerileriyle bine yakın şirketin çözüm ortağı olduklarını belirten Kılıç, “doğru kampanyanın”, “doğru kişilere ulaşmasına” katkıda bulunduklarını aktardı.

Kılıç, Efsane Cuma kampanyalarına yönelik çalışmalara yaz aylarında başladıklarını belirterek, “Yüzlerce markaya özel kampanyalar oluşturulması konusunda destek olduk. Müşterilerimize Efsane Cuma kampanyaları yaparken dikkat etmeleri gereken detayları aktardık. Kampanya hazırlıkları, teknik destek ve olası aksaklıklara anında müdahale için sürekli nöbetçi personel tutuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Sedat Kılıç, yalnızca ABD’de bu yıl 90 milyar dolara yakın alışveriş yapılmasının, dünyada ise 200 milyar doları aşan bir hacim beklendiğini belirtti.

Efsane Cuma kampanyalarının yoğun olarak yapıldığı ülkelerde insanların yüzde 58’inin en az 1 şey satın aldığına dikkati çeken Kılıç, şunları kaydetti:

“Dünya genelinde erkekler, kadınlara göre daha fazla alışveriş yapıyor. Bu oran yüzde 53’e, yüzde 47. Ülkemizde ise yüzde 58 oran ile kadınlar Efsane Cuma'da daha fazla alışveriş yapıyor. Kullanıcıların yaş ortalamasına baktığımızda da ilginç bilgiler ortaya çıkıyor. Örneğin sepet ortalaması en düşük olan grup 30 yaş altındakiler. Ancak totalde en çok alışveriş yapanlar da yine 30 yaş altındakiler.”

Çoklu kanaldan alışveriş imkanı sunan markaların alışveriş sepet ortalamasının, bunu sunmayan şirketlere göre iki kat daha fazla olduğunu belirten Kılıç, “Omnichannel marketing, kampanya dönemlerinde daha da kritik bir önem kazanıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Bu arada, Related Digital'in hizmet verdiği Gittigidiyor, n11, Boyner ve bine yakın farklı e-ticaret sitesinden topladığı veriler doğrultusunda Efsane Cuma'da 2019'da 2 milyon 265 bin ürün satışı gerçekleştiği belirtildi.


Bu haber 173 defa okunmuştur.

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
TANAP barışçıl vizyonumuzun nişanesidir
 
ABD'de uçak kazası:9 ölü
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
Yerli otomobil 2022'de geliyor
MÜSİAD tarafından iki yılda bir düzenlenen ve bu yıl "Dijital Gelecek" ...
Motorinde 8 kuruş indirim
Pompa fiyatlarına ortalama 6 kuruşluk indirimin kalan 2 kuruşluk kısmı ...
Yeni vergi düzenlemesi Meclis'ten geçti
Yeni vergi düzenlemesi TBMM Genel Kurulunda kabul edildi.
Tüketici güven endeksi arttı
Tüketici güven endeksi kasımda geçen aya göre yüzde 5,2 artış göstererek 59,9'a ulaştı.
 
 
AnadoluJet indirimli uçuracak
AnadoluJet, tüm yurt içi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti seferlerinde ...
Ekim'de 143 bin konut satıldı
Ekimde satılan konut sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,5 azaldı.
Bilgisayarda trend ucuz ürünler
Tüketiciler dizüstü bilgisayara 858,6 milyon lira, tablet bilgisayara 301,2 milyon lira ödedi.
İşsizlik yine arttı
Türkiye'de işsizlik oranı ağustosta geçen yılın aynı ayına göre 2,9 puan ...
 
 
Tarımsal desteğe 22 milyar lira ayrıldı
İstanbul Ticaret Borsası Başkanı Kopuz, gelecek yılın bütçesinde ayrılan ...
Sanayi üretimi arttı
Sanayi üretimi eylülde aylık bazda yüzde 3,2, yıllık bazda da yüzde 3,4 arttı.
Z kuşağı kriptoya güveniyor
Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi firması KPMG'nin araştırmasına ...
İSKİ'den suya zam teklifi
İSKİ'nin 2020 yılı su satış tarifeleri teklifinde, suya konutta yüzde 20 zam talebi yer aldı.
 
 
  FACEBOOK'TA ARENA
  GÜNÜN MANŞETLERİ
Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

  FOTO GALERİ
'Yangınlı' çevre protestosu

"Yangınlı" çevre protestosu

  ÇOK OKUNANLAR
  ÇOK YORUMLANANLAR
  ANKET
     
 
Yargıya güveniyor musunuz?

Evet
Hayır

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
  •Haber
  •Güncel
  •Gündem
  •Siyaset
  •Dünya
  •Ekonomi
  •Sağlık
  •Kültür & Sanat
  •Magazin
  •Spor
 
 
  •Gündem
  •Sağlık
  •Komedi
  •Ekonomi
  •Yaşam
  •Dünya
  •Bilim ve Teknoloj
  •Kültür Sanat
  •Spor
  •Magazin
 
 
  •Gündem
  •Komedi
  •Bilim ve teknoloji
  •Ekonomi
  •Dünya
  •Yaşam
  •Magazin
  •Kültür sanat
  •Spor
  •Haber