Günün Haberleri Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Künye İletişim Son Dakika Ekle RSS
 
 
     
 
 
  • Dolar
    8,6524
  • Euro
    10,3415
  • Altın
    495,1300
  • Bist-100
    1,4100
 

ANKARA

11/23 °C
GÜNDEM SİYASET DÜNYA EKONOMİ KÜLTÜR & SANAT MAGAZİN SPOR TÜMÜ
  Tarçın ile Karadeniz turuna çıktılar  
 
  Yem fiyatlarının düşmesi bekleniyor  
 
  Sokak hayvanları 'emniyette'  
 
  Motosikletiyle Afrika'yı keşfe çıkıyor  
 
  Fil evin mutfağının duvarını yıktı  
 
  Fare istilası cezaevini tahliyeye zorladı  
İngiltere lojistik sorunlarla karşı karşıya
İngiltere lojistik sorunlarla karşı karşıya
 
Brexit'in ardından ticarette yeni bir dönemin başladığı İngiltere'de, salgının yanı sıra yeni kurallar da mal taşımacılığını sorunlu hale getiriyor.
 
13 Ocak 2021 Çarşamba - 12:01

Berlin

İngiltere ile Avrupa Birliği'nin (AB), Brexit sonrası dönemi düzenleyecek bir ticaret anlaşması imzalamasına rağmen, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının olumsuz etkisiyle yeni dönemin yeni kuralları İngiltere'ye mal taşımada sorun yaratacak.

Brexit'in ardından ticarette yeni bir dönemin başladığı İngiltere'de yeni kurallar lojistik alanında bazı sıkıntıları tetikliyor.

Kovid-19 salgınının olumsuz etkilerinden ekonomisini hızla toparlama sürecine giren Çin, küresel ekonominin de itici gücü konumunda bulunurken, ürettiği malların başta ABD ve Avrupa olmak üzere küresel pazarlara ulaştırılması için taşıma kapasiteleriyle konteynerlere ihtiyaç duyuluyor.

Alıcı ülkelerde konteyner boşaltma kapasitesinin yetersiz kalması ve Kovid-19 salgınına karşı uygulanan kısıtlamaların etkisiyle mal teslimatlarında sorunlar yaşanmakta. İngiliz şirketler açısından Kovid-19 salgınının olumsuz etkilerinin yanı sıra Brexit sonrası uygulanan yeni kurallar da malların taşınmasını daha sorunlu hale getiriyor. 

İngiliz firmalara bürokrasi engeli 

Çin'den nakliyede 40 fitlik bir konteyner için geçen yıllarda 1,600 dolar ödenirken, konteyner azlığı ve yaşanan sıkıntılar nedeniyle lojistik firmalarının 10-15 bin dolar arası ücret istediği ifade ediliyor.

Brexit'in ardından AB ile İngiltere arasındaki ticaretin, imzalanan anlaşma ile kesintisiz devam etmesi beklenirken, pratikte işler farklı işliyor.

Yeni ticaret kurallarıyla AB ve diğer ülkelerle iş yapan İngiliz firmaları çok sayıda yeni bürokrasi ve evraklarla uğraşmak zorunda kalıyor. Gümrük beyannameleri, menşe kuralları denetimi, özellikte gıda ürünleri başta olmak üzere ürün güvenliği, denetimi ve sertifikası yeni ticaret rejiminin bir parçası olarak dikkati çekiyor.

İngiliz hükümeti, AB ile yeni kurallarla ticarette bazı aksaklıklar olacağını kabul ederek, AB'den İngiltere'ye giren mallar üzerindeki tam kontrolleri 6 ay daha erteleme gibi bazı hafifletici önlemler alarak süreci kolaylaştırmak niyetinde.

AB lojistik sektörü İzlanda ve Norveç'ten tecrübeli 

Almanya merkezli Cuxhaven Limanı Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Hans-Peter Zint, AA muhabirine, 2016'da Brexit kararını öğrendiklerinde şoke olduklarını belirterek, AB'den ayrılmanın "ortak pazarı terk etmek" anlamına geldiğini söyledi.

Son 4 yıldır Brexit sonrası için gerekli tüm hazırlıkları yaptıklarını belirten Zint, AB lojistik sektörünün ortak pazarın dışında olan İzlanda ve Norveç gibi ülkelerle ilişkilerde olduğu gibi AB dışından müşterilerle iş yapma konusunda tecrübeli olduğunu söyledi.

Zint, İngiltere’ye yönelik kargo trafiğinin Cuxhaven Limanı trafiğinin yüzde 90'ını oluşturduğunu,, Brexit hazırlığı için bilgi teknolojilerine yatırım yaptıklarını anlattı.

İngiltere'ye giden tırların doğru belgelere sahip olmaması halinde uzun kuyruklar oluşacağının altını çizen Zint, bazı lojistik firmalarının limanlardaki kapasitelerini sınırlandırdığını bunun da büyük kargolarda sorunlara ve gecikmelere yol açabileceğine işaret etti.

Zint, İngiltere ile gümrük formalitelerinin 1 Ocak'tan itibaren gerekli olduğunu vurgulayarak sözleşmelerde öngörülen dağıtım tarihinin tutturulması için lojistik sektöründe yoğun çağa verildiğini anlattı. 

Nakliye maliyeti artıyor

İngiltere'deki ithalatçıların ve bu ülkeye ihracat yapanların 1 Ocak'tan sonra lojistik için çok fazla para ödenmesi konusunda endişeleri olduğunu kaydeden Zint, "Bu nedenle, 1 Ocak’tan önce olabildiğince fazla kargo taşımaya çalıştılar. Bu yüzden kargoda gerçekten çok yüksek bir hacim gördük, muhtemelen normal ortalamanın yüzde 30-40 üzerinde olduğunu söyleyebilirim." yorumunda bulundu.

Zint, Kovid-19 salgının ekonomik faaliyetleri olumsuz etkilemesi nedeniyle boş konteynerlerin limanlarda kalmak zorunda olduğunu ve bunun da Çin’den gelen konteynerlerin artmasına neden olduğunun altını çizerek, konteyner sıkıntısının yaşanmasına Kovid-19 ve Brexit'in sebep olduğunu kaydetti.

Türk lojistik şirketlerini İngiltere'de gelişen durum konusunda da uyaran Zint, "Avrupa'dan İngiltere'ye trafiği olan bir Türk lojistik şirketi varsa ve kargo trafiğini kanal limanları üzerinden yapıyorsa, orada gelişen duruma iyice bakmalarını tavsiye ederim." dedi.

Zint, Türk lojistik şirketlerinin İngiltere'ye ulaşmada alternatif seçeneklere bakmasını önererek, İngiltere tarafında dağıtımı yapacak bir ortak şirket bulmaları tavsiyesinde bulundu.

AA


Bu haber 437 defa okunmuştur.

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
68 yıl sonra ilk kez bir kadın mahkum idam edildi
 
Obrador’un basın açıklamalarına sansür
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
Sanayi üretimi yıllık yüzde 11 arttı
Sanayi üretim endeksi, Kasım 2020'de aylık bazda yüzde 1,3, yıllık bazda yüzde 11 yükseldi.
Japonya'da OHAL genişletiliyor
Japonya'da yeni tip koronavirüs (Kovid-19) ile mücadele kapsamında 4 eyalette ...
Tunca Nehri için 'sarı alarm' verildi
Edirne'de, etkili olan kuvvetli sağanak nedeniyle Tunca Nehri'nin debisi ...
Ankara Üniversitesi parfüm üretecek
Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vaka sayısının ...
 
 
KVKK WhatsApp'a inceleme başlattı
Kişisel Verileri Koruma Kurulu, WhatsApp uygulaması hakkında yurt dışına ...
Komşuyla 'İstikşafi görüşmeler' başlıyor
İki ülke arasında Türkiye'nin ev sahipliğinde 61. turu düzenlenecek istikşafi ...
WhatsApp geri adım atmayacak
Whatsapp son dönemdeki gizlilik sözleşmesi ile ilgili açıklama yaptı.
Aşının dağıtım süreci ayrıntıları netleşti
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşılarının 81 ile dağıtımı, iklimlendirme ...
 
 
MİT ve Emniyet'ten ortak operasyon
Savunma Sanayii Başkanlığı projelerini yabancı firma yetkililerine aktardıkları ...
Fransızlar askeri çıkartma istemiyor
Fransa’da yapılan bir ankete göre, halkın yüzde 51’i Fransa’nın Mali’deki ...
Mali'de sivil toplum soruşturma istiyor
3 Ocak'ta Fransız Barkhane Operasyonuna bağlı güçlerin düzenlediği ve ...
ABD'de 9 milyona yakın kişiye aşı yapıldı
Amerikan hükümeti, eyaletlere şu ana kadar 25 milyon doz aşı dağıttı.
 
 
  FACEBOOK'TA ARENA
  GÜNÜN MANŞETLERİ
Rus turistlerin Antalya hasreti sona erdi

Rus turistlerin Antalya hasreti sona erdi

  FOTO GALERİ
Ihlamur ormanlarında 'mis kokulu' hasat başladı

Ihlamur ormanlarında "mis kokulu" hasat başladı

  ÇOK OKUNANLAR
  ÇOK YORUMLANANLAR
  ANKET
     
 
Yargıya güveniyor musunuz?

Evet
Hayır

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
  •Haber
  •Güncel
  •Gündem
  •Siyaset
  •Dünya
  •Ekonomi
  •Sağlık
  •Kültür & Sanat
  •Magazin
  •Spor
 
 
  •Gündem
  •Sağlık
  •Komedi
  •Ekonomi
  •Yaşam
  •Dünya
  •Bilim ve Teknoloj
  •Kültür Sanat
  •Spor
  •Magazin
 
 
  •Gündem
  •Komedi
  •Bilim ve teknoloji
  •Ekonomi
  •Dünya
  •Yaşam
  •Magazin
  •Kültür sanat
  •Spor
  •Haber