Günün Haberleri Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Künye İletişim Son Dakika Ekle RSS
 
 
     
 
 
  • Dolar
    6,6348
  • Euro
    7,2004
  • Altın
    344,1800
  • Bist-100
    89,5110
 

ANKARA

0/10 °C
GÜNDEM SİYASET DÜNYA EKONOMİ KÜLTÜR & SANAT MAGAZİN SPOR TÜMÜ
  Kenan Sofuoğlu'ndan büyük destek  
 
  Spor kulüplerinden Türkiye desteği  
 
  Korona korku sendromu oluştu  
 
  Ünlü patolog koronaya yenik düştü  
 
  Kağıt reçeteler asgari düzeyde yazılacak  
 
  Netanyahu yeniden karantinaya girecek  
İstanbul'un alışveriş caddeleri olumlu sinyaller veriyor
İstanbul un alışveriş caddeleri olumlu sinyaller veriyor
 
Cushman & Wakefield’ın hazırladığı Rapora göre,boş mağazaların kiralanmasında da yükseliş görülüyor.
 
13 Mart 2020 Cuma - 10:08

İstanbul

Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield’ın, Avrupa Yakası'nda İstiklal Caddesi ve Rumeli, Teşvikiye, Vali Konağı ve Abdi İpekçi'yi kapsayan Nişantaşı Bölgesi ile Anadolu Yakası'ndaki Bağdat Caddesi olmak üzere İstanbul'un 3 ana caddesini inceleyen altıncı İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu yayınladı. 

Rapora göre, kiralama işlem sayısı 2019 yılında artış gösterdi. Üç ana cadde toplamında, 2016 yılında 105, 2017 yılında 109, 2018 yılında 139 ve 2019 yılında ise 112 kiralama işlemi gerçekleşti. Diğer taraftan, 2018 senesi itibarıyla tüm caddeler toplamında boş olan 103 mağazanın 45 tanesi 2019 itibarıyla kiralanabildi.

İstiklal Caddesi eski popüler günlerini yakalayacak

Raporda, İstanbul’un en önemli kültür, turizm ve ticaret merkezlerinden biri olmaya devam eden İstiklal Caddesi'nin yeniden eski popüler günlerini yakalayacağına da vurgu yapıldı. Caddedeki perakendeci yapısı, ziyaretçi yoğunluğuna hizmet etmeye yönelik gelişirken sosyalleşebilme adına alternatif de oluşturuyor.

Yerli ve yabancı perakendeci talebinin gelecek dönemlerde artacağı beklentilerine ek olarak, caddede kentsel yenileme çalışmalarının yoğunluğunun giderek azalması ve geçen yıllara oranla minimuma inen güvenlik endişeleri ile İstiklal Caddesi’nin orta vadede eski popülerliğini yakalayacağı yönünde güçlü sinyaller veriyor.

Ana caddeler içerisinde en kalabalık cadde olma özelliğini hala sürdüren İstiklal Caddesi'ndeki yaya trafiği 2019’da hem hafta içi hem de hafta sonu olmak üzere oldukça belirgin bir yükseliş gösterdi. Hava koşullarının mevsim normallerin oldukça üzerinde seyretmesinin oluşturduğu etkiyle caddede, hafta içi yüzde 50 artış, hafta sonu ise 2 katına çıkan bir ivme yakalandı.

Bağdat Caddesi'nde uluslararası markalar artıyor

Cushman & Wakefield’in raporunda, hem İstanbul’un en uzun hem de Anadolu Yakası’nın en gözde alışveriş caddesi olma özelliklerini bir arada barındıran Bağdat Caddesi’nde, 2019 yılında bir önceki yıla göre benzer seviyede kaydedilen perakende arz sayısı 341 oldu. Caddede kentsel yenileme çalışmaları, alışveriş caddeleri arasında en yoğun şekilde seyrederken, 2019’da sayı metrekare bazında az da olsa artış gösterdi.

Bağdat Caddesi’ndeki boş mağaza sayısı 2019 yılında düşüş göstererek son üç yılda olduğu gibi azalmaya devam etti. 2018’de 42 adet olan kentsel yenileme proje sayısı ise 2019’da 44 adet olarak seyretti.

2019 yılında İstanbul’un tüm gözde alışveriş caddeleri için söylenebilecek en çarpıcı gelişme olan iyi hava koşullarının yarattığı büyük etkiyle sıçrama gösteren yaya trafiğinin bir sonucu olarak, Bağdat Caddesi’nde de tahmin edilen ortalama ziyaretçi sayısı bir önceki yıla göre, hafta içi 2,5 katına çıkarken, hafta sonu ise yüzde 26’lık bir artış oranı ile diğer caddelere göre daha az bir yükselme kaydetti.

2019 yılında yükselişte olan yeme-içme sektörü Bağdat Caddesi’nde de etkisini göstererek, bu kategorideki mağaza sayısında artış yaşandı. Perakende mağaza sayılarının artış gösterdiği kategorilerde aksesuar ve kozmetik ile ev eşyası ve dekorasyon sektörü yerini alırken, giyim ve ayakkabı kategorisi önceki yıllarda yakaladığı ivmeyi devam ettiremeyip az da olsa düşüş gösterdi. Genel olarak bakıldığında ise caddedeki mağaza sayıları geçen yıla benzer seviyelerde kaydedildi.

Bağdat Caddesi üzerinde 2019 yılında lüks marka sayısı 35 mağaza olurken, uluslararası marka sayısı ise artış kaydederek 60’tan 64’e yükseldi. Uluslararası markaların az da olsa artış göstermesi bu düzelmenin devamlılığı yönünden olumlu sinyaller verdi. 

Nişantaşını yeni nesil kahveciler ve restoranlar destekledi

Raporda, Avrupa Yakası ve İstanbul’un en önemli lüks perakende merkezi olan Nişantaşı Bölgesi’nde 2019 yılında yaya trafiğinde önemli bir yükseliş eğilimi yaşanarak hafta içi yüzde 50’den fazla, hafta sonu ise yüzde 75’ten fazla artış kaydedildi. Kentsel yenileme çalışmalarının yoğunluk seviyesinde ise bir önceki yıla göre değişim saptanmadı.

Nişantaşı Bölgesi’nde, tüm kategoriler incelendiğinde sektör dağılımında önemli bir farklılık görülmezken, geçen yıla kıyasla mağaza sayısında en fazla artış, az bir oranda da olsa giyim ve ayakkabı kategorisinde görüldü.

Yeme-içme sektörüne ait mağaza sayısındaki yükselme eğilimi, diğer iki ana caddelere kıyasla Nişantaşı Bölgesi’nde ön plana çıkmadı. Bununla birlikte, kozmetik ve aksesuar kategorisinde ise küçük bir gerileme meydana geldi. Perakende arzı küçük bir düşüş göstererek, 381 mağaza olarak kaydedilen Nişantaşı Bölgesi’nde, boş mağaza sayısı 2019 yılında da azalmasını sürdürerek son üç yıldır devam eden düşüş eğilimini korudu. 

"Boş mağaza sayısındaki azalma caddelerde iyileşme açısından önemli"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Cushman & Wakefield Yönetim Kurulu Başkanı Tuğra Gönden, şunları kaydetti:

"İstanbul’un en gözde üç alışveriş caddelerinin ağırlığını oluşturduğu ana cadde pazarında, perakendeci talebi, dalgalı döviz kuru, TL cinsinden kira sözleşmeleri düzenlemesi gibi faktörlerden her üç caddedeki kırılganlığın minimum seviyeye inmesi adına hala zamana ihtiyaç duyulmakta. Bütün bunlara rağmen, İstiklal Caddesi’nin son dört yıldır geçirdiği sürece bakılırsa, özellikle bu yıl önemli bir toparlanma sürecine girdiği görülmekte, bu da caddenin popüler günlerini orta vadede tekrar yakalayacağı yönünde sinyaller veriyor.

Bağdat Caddesi ve Nişantaşı Bölgesi’ne bakıldığında ise umut veren bir tabloyla karşı karşıyayız. Bu toparlanma sürecinde, çıkış yapan uluslararası markaların geçen yıllara oranla azalmasını da göz önünde bulundurmak gerek. Her üç ana caddede de boş mağaza sayısındaki azalma eğiliminin bu yıl da aynı doğrultuda sonuçlanması, caddelerde iyileşme açısından önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor."

AA


Bu haber 1573 defa okunmuştur.

Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
Haşdi Şabi mevzilerine ABD'den hava saldırısı
 
Varank'tan, dezenfektan üretimini artıracak önlemler
 
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
Stok sorunu yok, fırsatçılığa izin vermeyeceğiz
İstanbul Perakendeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı, fiyat artışlarına ...
Küresel piyasalar virüs etkisinden çıkamıyor
Küresel piyasalar Kovid-19 salgınına ilişkin endişelerle negatif seyrini sürdürüyor.
Koronavirüs deflasyon riskini artırıyor
Şant Manukyan, "Uzun sürecek bir salgınla karşı karşıya olmamız, ağır ...
​İşsizlik rakamları açıklandı
Türkiye'de işsizlik oranı, Aralık 2019'da bir önceki yılın aynı ayına göre 0,2 puan arttı.
 
 
Kilogramı 100 liradan satılıyor
Mersin'in Silifke ilçesinde hasadı başlayan badem çağlası, kilogramı 100 liradan satışa sunuldu.
Türkiye'nin Çin'e ihracatı yüzde 500 arttı
Türkiye'den Çin'e yapılan hazır giyim ve konfeksiyon dış satımı, maske ...
150 tır yumurta için çözüm arayışı
Yumurta üreticileri,kapatılan Gürbülak Sınır Kapısı'nda bekleyen 150 tır ...
Avro Bölgesi'nden koronaya 'hazırız' mesajı
Avro Grubu üyesi Maliye Bakanları,ekonomik risklerin ele alındığı bir ...
 
 
Beyaz Saray'dan korona mücadele fonu
Beyaz Saray,korona ile mücadele için Kongre'den en az 2,5 milyar dolar ...
Bakan Albayrak'tan FİKKO açıklaması
Albayrak "Geçen yılki kazanımları daha ileri taşıyacak yol haritasını ele aldık" dedi.
​Ocakta en fazla salatalık fiyatı arttı
İTO verilerine göre, geçen ay İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan salatalık oldu
Antalya ocak ayı rekorunu kırdı
Antalya, yılın ilk ayında gelen 186 bin 225 turistle tüm zamanların ocak ayı rekorunu kırdı
 
 
  FACEBOOK'TA ARENA
  GÜNÜN MANŞETLERİ
Trakya'da 'evde kal' çağrısına uyuluyor

Trakya'da "evde kal" çağrısına uyuluyor

  FOTO GALERİ
Mardin'de usta öğreticiler maske üretiyor

Mardin'de usta öğreticiler maske üretiyor

  ÇOK OKUNANLAR
  ÇOK YORUMLANANLAR
  ANKET
     
 
Yargıya güveniyor musunuz?

Evet
Hayır

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
  •Haber
  •Güncel
  •Gündem
  •Siyaset
  •Dünya
  •Ekonomi
  •Sağlık
  •Kültür & Sanat
  •Magazin
  •Spor
 
 
  •Gündem
  •Sağlık
  •Komedi
  •Ekonomi
  •Yaşam
  •Dünya
  •Bilim ve Teknoloj
  •Kültür Sanat
  •Spor
  •Magazin
 
 
  •Gündem
  •Komedi
  •Bilim ve teknoloji
  •Ekonomi
  •Dünya
  •Yaşam
  •Magazin
  •Kültür sanat
  •Spor
  •Haber